Original title:
Zásady tvorby marketingového mixu ve vybraném obchodním podniku
Translated title:
Principles of formation of the marketing mix in selected commercial company
Authors:
DVOŘÁK, Tomáš Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zásadami tvorby marketingového mixu a cílem práce je na základě principů marketingové činnosti navrhnout postup tvorby marketingového mixu ve vybraném obchodním podniku. Pro diplomovou práci byl vybrán podnik, který se věnuje prodeji, půjčovně, bazaru a servisu lyžařského vybavení. V první části práce je realizována analýza tvorby marketingového mixu ve vybraném podniku a výsledky analýzy objasňují, proč by bylo přijatelné vytvořit marketingový mix pro letní sezónu. V další části práce je navržen postup tvorby marketingového mixu, ve kterém jsou zohledněny možnosti firmy, konkurenční prostředí, ale především potřeby, přání a požadavky zákazníka.The thesis deals with the principles of making marketing mix and the goal is to design process of making marketing mix in selected company by using the principles of marketing activities. The selected company is engaged in the sale, rental, bazaar and service of ski equipment. The first part is about the realization of the analysis of the marketing mix and the results explain why it would be reasonable to create a marketing mix for the summer season. The next part is designed to process the creation of the marketing mix, which clarifies the possibilities of the company, the competitive environment, but also the needs, desires and demands of the customer.
Keywords:
analysis; company; marketing activities; Marketing mix; analýza; konkurenční prostředí; marketingová činnost; Marketingový mix; obchodní podnik Citation: DVOŘÁK, Tomáš. Zásady tvorby marketingového mixu ve vybraném obchodním podniku. České Budějovice, 2017. diplomová práce (Ing.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/44350