Original title:
Návrh marketingové strategie pro firmu
Translated title:
Marketing Strategy Proposal for the Company
Authors:
Sedláček, Martin ; Vlašínová, Radka (referee) ; Chalupský, Vladimír (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce je zaměřena na návrh marketingové strategie pro expanzi na zahraniční trh společnosti MONTI SYSTEMS, s.r.o., která se zabývá návrhem, vývojem, implementací a servisem hardwarových a softwarových částí informačního technologického systému MONTI CONTROL pro čerpací stanice pohonných hmot. V teoretické části jsou zpracovány poznatky z marketingu, na které navazuje analytická část podniku. Návrhová část diplomové práce se věnuje konkrétním návrhům marketingové strategie pro rozšíření podnikatelských činností na zahraniční trh.
The thesis is focused on the design of marketing strategy for expansion into foreign markets the company MONTI SYSTEMS, Ltd., which design, develop, implement and service the hardware and software components of the MONTI CONTROL information technology system for petrol stations. In the theoretical part, the knowledge from marketing is elaborated, followed by the analytical part of the company. The design part of the diploma thesis deals with concrete proposals of marketing strategy for expansion of business activities on the foreign market.
Keywords:
business environment analysis; costs; Marketing; marketing mix; plan; risks; segmentation; strategy; analýza prostředí; Marketing; marketingový mix; náklady; plán; rizika; segmentace; strategie
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/65731