Název:
Pozornost u předškolních dětí
Překlad názvu:
Attention in preschool children
Autoři:
Černá, Veronika ; Trpišovská, Dobromila (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] česky Hlavním úkolem bakalářské práce je zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popis období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část, se poté zabývá empirickým výzkumem s předškolními dětmi. Dětem v mateřské škole byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti. Tyto testy byly poté vyhodnocovány a zpracovány. Byly zjišťovány rozdíly v plnění úkolů mezi jednotlivými dětmi a mezi třemi stanovenými skupinami dětí. Bakalářská práce hledá odpověď na otázku, jaké jsou rozdíly mezi čtyřletými, pětiletými a šestiletými dětmi a porovnává výkon a úroveň pozornosti mezi jednotlivými skupinami dětí. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní dětiEnglish abstrakt The main task of the thesis is to identify and measure the attention of children of preschool age. It is divided into two parts. Theoretical part, which is devoted to the definition of attention, provides a comprehensive overview of the history beginning with the issue, describes the different types, characteristics, attention disorders and conditions affecting the attention. An integral part is a description of the preschool child and work with children of preschool age. The second part of the research, then engaged in empirical research with preschool children. Children in kindergarten were placed on various characteristics of the tests of attention. These tests were then evaluated and processed. Were investigated differences in tasks between children and between the three established groups of children Bachelor thesis aims to answer the question, what are the differences between the four-year, five year old and six year old children and compares the performance and level of awareness among different groups of children. Key words: attention, attention characteristics, pre-school children
Klíčová slova:
charakteristiky pozornosti; pozornost; předškolní děti; attention; attention characteristics; pre-school children