Název:
Osobnostně sociální rozvoj skrze dramatickou improvizaci
Překlad názvu:
Personal and social development through dramatic improvisation
Autoři:
Gabrielová, Vanda ; Froněk, Jan (vedoucí práce) ; Raisová, Tereza (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Autorka se ve své práci zaměřuje na význam a možnosti dramatické improvizace v osobnostně sociálním rozvoji dospělých. Poukazuje na principy a pravidla této metody, které mohou pomáhat v rozvoji potenciálu každého člověka. Speciálně se pak zaměřuje na témata, mezi které patří překonávání bariér, sebedůvěra, soustředěnost, fantazie, kontrola emocí, herecké dovednosti a umění dialogu. Dále upozorňuje na zásady a postupy v přípravě a realizaci kurzů podle didaktického cyklu C-M-I-A-R-E. Předkládá požadavky kladené na lektory a celkovou organizaci. Na závěr uvádí ukázková cvičení, se kterými se účastníci dramatické improvizace mohou setkat. Vysvětluje jejich účel a postupně je analyzuje.The author focuses in her work on the importance and possibilities of dramatic improvisation in the social-personal development of adults. She points out principles and rules of this method, which can help in the development of each person's potential. Subsequently, she concentrates especially on themes like barrier outdoing, self-confidence, single-mindedness, fantasy, emotion control, acting skills and the art of dialog. Furthermore, in the preparation and implementation of courses she emphasizes principles and methods in accordance with the didactic cycle C-M-I-A-R-E. Author presents requirements for instructors as well as overall organization of those courses. In conclusion, model exercises, which can be faced by participants of dramatic improvisation, are shown. Author then explains their purposes and analyzes them step by step.
Klíčová slova:
cvičení; dospělí; dramatická improvizace; hra; komfortní zóna; komunikace; koncentrace; kooperace; osobnostní a sociální rozvoj; prezentace; sebedůvěra; tvořivost; adult; comfort zone; comunication; concentration; cooperation; creativeness; dramatic improvization; personal and social development; play; practice; presentation; self-confidence