Název:
Analýza volebních kampaní České strany sociálně demokratické ve volbách do Poslanecké sněmovny v letech 2006 a 2010
Překlad názvu:
The Analysis of Czech Social Democratic Party election campaigns in years 2006 and 2010
Autoři:
Antal, Stanislav ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Polášek, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] České volební kampaně se od roku 2006 výrazně profesionalizují. Nejprogresivnější je v tomto ohledu Česká strana sociálně demokratická, která efektivně spolupracuje se zahraničními agenturami. ČSSD v roce 2006 následovala příklad britské Labour Party a aplikovala do svého chování koncept marketingově orientované strany. Pro marketingově orientovanou stranu je charakteristické, že svůj program vytváří na základě identifikace veřejných priorit. Pro stranu je nejdůležitější uspokojení voličů, k čemuž využívá rozsáhlé marketingové techniky a služby. Autorkou konceptu marketingově orientované strany je Jeniffer Lees-Marshment. Za použití modelu Lees-Marshment analyzuji volební kampaně ČSSD v letech 2006 a 2010. Mým cílem je zjistit, zda se ČSSD blížila konceptu marketingově orientované strany i v roce 2010 a zda se tímto směrem bude orientovat i v budoucnu. Klíčová slova: Volební kampaň, Česká strana sociálně demokratická, politický marketing, volební management.Election campaigns in the Czech Republic are undergoing a major professionalization process since 2006. The most noticeable proof of this trend is the Czech Social Democratic Party (CSSD), which is effectively cooperating with foreign agencies. In 2006 CSSD followed the example of British Labour Party and applied market-oriented party concept to its behaviour. The strategy of a market- oriented party is to identify public priorities, analyze them and to create an election program; since voter's satisfaction is crucial for a market-oriented party, it uses a wide variety of marketing services and techniques. I am analyzing the election campaigns of Czech Social Democratic Party in 2006 and 2010 using the Market-Oriented Party Model published by Jennifer Lees-Marshment in 2006. My goal is to find out whether CSSD followed the Market-Oriented Party Model in 2010 and whether it is going to keep applying the concept in the future. Key words: Election campaign, Czech social democratic party, political marketing, election management.
Klíčová slova:
politický marketing; volební kampaň; česká sociální demokracie; czech social democrats; election campaign; political marketing