Original title:
Prezentace partnerů na akci Fotbalová škola Petra Čecha 2010
Translated title:
Presentation of Partners on Petr Čech's Football School 2010
Authors:
Kopecká, Klára ; Janák, Vladimír (advisor) ; Vlková, Tereza (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Prezentace partnerů na akci Fotbalová škola Petra Čecha 2010 Cíle: Cílem této práce je zhodnocení prezentace partnerů na akci Fotbalová škola Petra Čecha 2010 z více úhlů a nalezení možností jejího zlepšení. Práce se snaží připravit doporučení pro pořádající společnost SPORT INVEST Group, jak je možné posílit prezentaci partnerů, a získat tak nástroj jejich udržení a zároveň získávání nových partnerů. Metody: Hlavní metodou je dotazování pomocí dotazníků. Práce využívá také interview a pozorování. Z dat získaných těmito metodami vycházejí SWOT analýza. Výsledky: Práce ukázala, že nejdůležitější věcí, aby spojení bylo funkční, je aktivace partnerství. Co se týká přístupu k partnerům, je potřeba jim vycházet vstříc a průběžně přicházet s novými nápady na jejich prezentaci. Jméno Petra Čecha zahrnuté v projektu je pro partnery i pro samotné účastníky nesmírně lákavé. Klíčová slova: marketing, sportovní marketing, pořádání sportovní akce, sponzoring, Fotbalová škola Petra ČechaTitle: Presentation of partners on Petr Čech's football school 2010 Objectives: The objective of this dissertation is to evaluate the partners' presentation at Petr Čech's football school 2010. The is work trying to come up with the recommendations for organizing company SPORT INVEST Group, how it is possible to strengthen the partners' presentation and how to get a tool to maintain old partners and acquire new partners. Methods: The main method is interrogation by questionnaire. Work uses also observation and interview. Data obtained from these methods result in the SWOT analysis. Results: The dissertation shows that the most important thing for the connection to really work is to activate the sponsorship. The approach to the partners' presentation must be innovative. The name of Petr Čech included in the project is very attractive for both partners and participants. Keywords: marketing, sport marketing, sport event organization, Petr Čech's football school
Keywords:
Marketing; Petr Čech's Football School; sport event organization; Sport marketing; Fotbalová škola Petra Čecha; Marketing; pořádání sportovní akce; sponzoring; sportovní marketing
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/48709