Original title:
Úvod a závěr hodiny anglického jazyka
Translated title:
Openings and Closures of English Lessons
Authors:
Křížová, Barbora ; Hofmannová, Marie (advisor) ; Morgan, Craig Alan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The bachelor thesis is based on openings and closures of English lessons. As one of the sources it uses observation sheets from several schools, i.e. nursery, primary and secondary, and also data from English language courses for adults. The work aims to compare educational theory with school practices. Key words: lesson planning, openings and endings of lessons, observations, the teacher, the learner.Bakalářská práce se zaměřuje na plánování ve výuce anglického jazyka, konkrétně na postupy využívané na začátku a konci hodiny. Cílem je zjistit, jak se informace uváděné v odborné literatuře realizují v praxi. Hlavní metodou je zpracování dat z observačních archů, které byly použity při pozorování vyučovacích hodin na různých typech škol od mateřských po jazykové kurzy dospělých. Klíčová slova: plánování hodin, začátky a konce hodin, observace, učitel, žák/student.
Keywords:
lesson planning; observations; openings and endings of lessons; the learner; the teacher; observace; plánování hodin; student; učitel; začátky a konce hodin; žák
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/44530