Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Marketingový výzkum a srovnání kvality služeb na boulderových stěnách Boulder Bar a LokalBlok dle jejich zákazníků
Original title:
Marketingový výzkum a srovnání kvality služeb na boulderových stěnách Boulder Bar a LokalBlok dle jejich zákazníků
Translated title:
Marketing research and service quality comparison of Boulder Bar and LokalBlok bouldering walls according to their costumers
Authors:
Vlková, Dorota ; Šíma, Jan (advisor) ; Baláš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Marketingový výzkum a srovnání kvality služeb na boulderových stěnách Boulder Bar a LokalBlok dle jejich zákazníků Cíl: Cílem práce je zjištění úrovně spokojenosti zákazníků boulderových stěn Boulder Bar a Lokal blok pomocí marketingového výzkumu a následné srovnání výsledků těchto dvou sportovních zařízení. Metody: Výzkum byl prováděn pomocí kvantitativní metody, konkrétně písemným dotazováním. Výzkum probíhal po dobu deseti týdnů mezi zákazníky obou lezeckých stěn. Výsledky: Bylo zjištěno, že zákazníci obou lezeckých stěn jsou s nabízenými službami většinou spokojeni, poskytované služby lze tedy považovat za kvalitní. Určité nedostatky v případě každého ze zařízení přesto existují a bylo by vhodné je odstranit, aby se spokojenost zákazníků ještě zvýšila. Zjištěné výsledky budou poskytnuty vedení obou lezeckých stěn a stanou se tak podkladem pro zlepšení poskytovaných služeb. Klíčová slova: marketing, marketingový výzkum, služby, spokojenost zákazníka, boulderingTitle: Marketing research and service quality comparison of Boulder Bar and LokalBlok bouldering walls according to their customers Objectives: The goal of my thesis is to state the level of customers' satisfaction with services at climbing walls Boulder Bar and LokalBlok through marketing research. The results will be compared afterwards. Methods: In this work, a quantitative method was used, particularly written questionnaires. The research was executed during ten weeks among customers of both climbing walls. Results: The conclusion is that customers of both climbing walls are mostly satisfied with offered services. Therefore the offered services can be considered of a good quality. Some imperfections do exist in both of the researched sport institutions and those should be eliminated. Acquired information will be given to the managers of the climbing walls and will be used to improve provided services. Key words: marketing, marketing research, services, customer satisfaction, bouldering
Keywords:
bouldering; customer satisfaction; marketing; marketing research; services; bouldering; marketing; marketingový výzkum; služby; spokojenost zákazníka
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/43249