Název:
EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí
Překlad názvu:
EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí
Autoři:
Hencz, Attila ; Neruda, Roman (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] Title: EASIMEN - A sandbox for artificial creatures in simulated envi- ronment Author: Attila Hencz Department / Institute: Department of Theoretical Computer Sci- ence and Mathematical Logic Supervisor of the bachelor thesis: Mgr. Roman Neruda, CSc., Insti- tute of Computer Science of the ASCR,1 v.v.i.2 Supervisor's e-mail address: Roman.Neruda@mff.cuni.cz Abstract: The present work investigates the creation of a flexible near- universal simulation environment for artificial intelligence with embodi- ment and real-time simulation in mind. Also, a look is taken at the prob- lems associated with the functioning of such a systems and the methods that can be used in a simulation of this kind. The current implementation of the simulation environment (EASIMEN) is rather simplified and its purpose is the demonstration of the proposed design and architecture. Additionally, there are a couple of simplistic module implementations available for the underlying artificial intelligence architecture proposed by the author (BIAR). These modules are only mere showcases of certain aspects of the issues at hand, and serve as templates for the implemen- tation of more sophisticated modules in the future. Keywords: artificial intelligence, real-time simulation, 3D graphics, phys- ically simulated virtual environment, embodied...Název práce: EASIMEN - Sandbox pro umělé bytosti v simulovaném prostředí Autor: Attila Hencz Katedra / Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí bakalářské práce: Mgr. Roman Neruda, CSc., Ústav infor- matiky AV ČR,1 v.v.i.2 e-mail adresa vedoucího: Roman.Neruda@mff.cuni.cz Abstrakt: Předložená práce se zabývá vytvořením přizpůsobitelného skoro-univerzálního simulačního prostředí pro ztelesněné umělé inteligence (umělé bytosti), kde simulace probíhají i v reálném čase. Dále je také zkoumána problematika běhu takového systému a metody použité při těchto simulacích. Stávající implementace simulačního prostředí (EASIMEN) je zjednodušené a složí k demonstraci návrhu. Přitom je k dispozici pár jednoduchých ukážkových modulu specifických implementací pre potužitou architektúru umělej inteligence navržené autorem (BIAR), které jenom znázorňují jednotlivé aspekty této problematiky a sloužia jako šablóny pro vytvoření sofistikovanějších modulu v budoucnu. Klíčová slova: umělá inteligence, real-time simulace, 3D grafika, fyz- icky simulované virtuální prostředí, umělá bytost, kombinování příztupů k problematice umělé inteligence, návrh uměle inteligence založené na bi- ologii,...
Klíčová slova:
3D grafika; BIAR; EASIMEN; fyzicky simulované virtuální prostředí; kombinování příztupů k problematice umělé inteligence; návrh uměle inteligence založené na biologii; real-time simulace; umělá bytost; umělá inteligence; 3D graphics; artificial intelligence; BIAR; biologically inspired AI design; combining AI techniques; EASIMEN; embodied agents; physically simulated virtual environment; real-time simulation