Název:
Chyby českých žáků ve výslovnosti německých číslovek a výslovnost číslovek v učebnicích německého jazyka
Překlad názvu:
Mistakes of Czech pupils in the pronunciation of German numerals and the pronunciation of numerals in the textbooks of German language
Autoři:
Salvetr, Rudolf ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Švermová, Dagmar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
ger
Abstrakt: [eng][cze] Author: Rudolf Salvetr Supervisor: PhDr. Pavla Nečasová, Ph. D. Charles University in Prague Title: Mistakes of Czech pupils in the pronunciation of German numerals and the pronunciation of numerals in the textbooks of German language. Number of pages: 94 Title: Mistakes of Czech pupils in the pronunciation of German numerals and the pronunciation of numerals in the textbooks of German language. Summary: The aim of the thesis is to reveal mistakes which Czech pupils make in the pronunciation of German numerals. For the research the the method of observation has been chosen which has been carried out through recording of the pronunciation. Afterwards the recordings were analysed. Due to the analysis we can identify difficult phenomena and numerals. In the second part of the thesis some textbooks have been analysed from the phonetic point of view. The aim of the analysis is to find textbooks which work with the pronunciation in a sophisticated way. Consequently, there are suggested some exercises which can help improve the quality of pronunciation of German numerals by Czech pupils. Key words: analysis, exercises, German numerals, mistakes, pronunciation, recordings, textbooksAutor: Rudolf Salvetr Vedoucí práce: PhDr. Pavla Nečasová, Ph. D. Univerzita Karlova v Praze Název práce: Chyby českých žáků ve výslovnosti německých číslovek a výslovnost číslovek v učebnicích německého jazyka. Počet stran: 94 Název: Chyby českých žáků ve výslovnosti německých číslovek a výslovnost číslovek v učebnicích německého jazyka. Abstrakt: Cílem práce je odhalit chyby, kterých se čeští žáci dopouští při výslovnosti německých číslovek. Výzkum byl proveden metodou pozorování, jež byla provedena formou analýzy nahrávek. Díky výsledkům analýzy je možné identifikovat jevy a číslovky, které jsou pro české žáky mimořádně obtížné. Ve druhé části práce jsou na základě několika stanovených kritérií z fonetického hlediska analyzovány učebnice. Cílem analýzy učebnic je zvolit učebnice, které s výslovností pracují kvalitně. Na základě analýzy učebnic jsou navržena některá cvičení, která by se měla v učebnicích objevit a přispět tak ke zvýšení kvality výslovnosti německých číslovek českými žáky. Klíčová slova: analýza, cvičení, chyby, nahrávky, německé číslovky, učebnice, výslovnost
Klíčová slova:
analýza; chyby; cvičení; nahrávky; německé číslovky; učebnice; výslovnost; analysis; exercises; German numerals; mistakes; pronunciation; textbooks