Název:
Tělesná výchova pro předškolní děti s poruchou autistického spektra
Překlad názvu:
Physical education for pre-school children with autism spectrum disorder
Autoři:
Koudelková, Lenka ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] 2 Abstrakt Název práce: Tělesná výchova pro předškolní děti s poruchou autistického spektra Cíl práce: Cílem mé diplomové práce bylo sestavit metodickou příručku pro učitele a cvičitele volnočasových aktivit pro předškolní děti s PAS. Dále bylo cílem mé práce zjistit, zda může kroužek pohybové výchovy přispět k zvýšení samostatnosti dětí při provádění pohybových dovedností, zda může pozitivně ovlivnit pracovní chování dětí a může přispět ke snížení problémového chování. Metoda: Jako hlavní kvalitativní metodu jsem použila metodu zúčastněného pozorování, dále neformální rozhovory. Data byla vyhodnocena jednoduchou analýzou a statistickou metodou četností. Výsledky: Výsledkem mé práce je metodická příručka pro učitele a cvičitele volnočasových aktivit pro předškolní děti s PAS, dále jsem zjistila, že kroužek vede ke zvýšení samostatnosti dětí při provádění pohybových dovedností, má pozitivní vliv na pracovní chování dětí a vede ke snížení chování problémového. Klíčová slova: Porucha autistického spektra, tělesná výchova, strukturované učení, strukturované pohybové aktivity, dítě předškolního věku, volnočasové aktivity3 Abstract Theme of thesis: Physical education for pre-school children with autism spectrum disorder Objectives of thesis: The aimt of my thesis was to prepare a methodical guide for teachers and trainers of free time activities for pre- school children with ASD, then to identify, if the bee can contribute to improve the children self-reliance during practice of their motorical skills, if it can have a positive effect on the behaviour of children during work and whether it can help reducing problematic behaviour. Method: The main metod used in the qualitative part of my research was observation participation method, the other informal interview. The data was evaluated using simple analysis and statistical method of frequencies. Results and conclusions: The objective of my thesis is to prepare a methodical guide for teachers and trainers of free time activities dealing with pre-school children with ASD. I found outied, that participation in a bee can contribute to improve the children's self-reliance during practice of their motorical skills, it also positively affected the behaviour of children during work and it helped to reduce problematic behaviour. Key words: Autistic spectrum disorder, physical education, structured teaching, structured movement activity, pre-school children, free time activity