Original title:
Význam ready-made společností v tržní ekonomice
Translated title:
The role of ready-made companies in the market economy
Authors:
Lustig, Jan ; Pokorný, Jan (advisor) ; Hraba, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] DIPLOMOVÉ PRÁCE česky: Tato diplomová práce definuje pojem ready-made společnost. Popisuje jakým způsobem se prodej ready-made společností realizuje, jaké má fáze a zabývá se dalšími otázkami spojenými s tímto odvětvím tržní ekonomiky. Naleznete zde rovněž srovnání s cizinou, zejména s jinými státy EU. Nechybí zde ani předpokládaný vývoj trhu s ready-made společnostmi v nejbližších letech. A na závěr vyhodnocuje význam ready-made společnosti v tržní ekonomiceDIPLOMOVÉ PRÁCE english: This thesis defines the term of a ready-made company. It describes the purchase of a ready-made company, its process and particular phases. The thesis also deals with other areas and specifics of this segment of market economy. It compares the situation in the Czech Republic to other countries, especially to EU member states. It includes also trends and anticipated future development of market with ready-made companies. Finally, the thesis evaluates the position of ready-made companies in market economy
Keywords:
company set up; limited liability company; ready-made company; akciová společnost; ready-made společnosti; společnost s ručením omezeným; založení společnosti
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/32550