Original title:
Vnímání předmětu dramatická výchova žákovskou a učitelskou veřejností
Translated title:
School drama in pupils and teachers opinion
Authors:
Opravilová, Dagmar ; Holemá, Irena (referee) ; Svobodová, Radmila (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na průzkum vnímání předmětu dramatická výchova žákovskou i učitelskou veřejností. Výzkum byl realizován v deseti různých základních školách, jak fakultních tak nefakultních. Přináší informace o tom s jakými formami, metodami či technikami dramatické výchovy se setkávají žáci během vzdělávání na prvním stupni základních škol. Dotazníkové šetření bylo realizováno v pátých ročnících základních škol. Teoretická část mapuje zámezí dramatické výchovy, vymezuje pojem, zabývá se jejím obsahem, cíly a formami. Věnuje se také zařazení tohoto předmětu v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání a jednotlivým metodám a technikám dramatické výchovy.This thesis is focused on a research on school drama in pupils and teachers opinions. The research was executed in ten different schools. There is information about forms, methods and techniques of school drama taught on primary schools. A questionnaire research was executed in fifth classes. The theoretic part maps borders of school drama. The definition is written there. The area, the aims and forms are discussed there. The theoretic part also gives attention to a position of school drama in the Framing Education Program for primary schools.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15396