Original title:
Zraková paměť dětí 5 - 6 letých
Translated title:
Visual memory of children 5 - 6 years old
Authors:
Tomanová, Jarmila ; Stopenová, Anna (referee) ; Kaslová, Michaela (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci, která se zabývá zrakovou pamětí dětí 5 - 6 letých, jsem se snažila zjistit úroveň zrakové paměti u dětí těsně před vstupem do 1.třídy a týchž dětí po nástupu do základní školy a dojít k závěru, zda dochází k posunu v souvislosti se zráním, nebo zda k posunu nedochází a je třeba zrakovou paměť již v předškolním věku trénovat. Teoretická část vymezuje terminologii psychických procesů jednak obecně, jednak v souvislosti s vývojem těchto procesů u dítěte předškolního věku. Vzhledem k tématu diplomové práce se v této části více zabývám pamětí a jejími druhy.In my diploma thesis, which deals with visual memory of 5 to 6 -year-old children, I tried to detect the level of visual memory in children just before entering the 1st class and in the same children after entering Primary School. I wanted to come to a conclusion whether there is an advance in connection with maturation or whether there is no advance and, therefore, it is necessary to train visual memory in pre-school age. The theoretical part specifies the terminology of psychic processes both generally and in connection with the development of these processes in preschool- aged children. With respect to the topic of the diploma thesis, I am more concerned with memory and the types of memory in this part of my thesis.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15371