Original title:
Zdena Janžurová a její podněty pro vyučování klavírní hry
Translated title:
Zdena Janžurová and her stimulations in piano pedagogy
Authors:
Ptáčková, Veronika ; Tichá, Libuše (advisor) ; Gregor, Vít (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Paní profesorka Zdena Janžurová svou pedagogickou činností ovlivnila široké spektrum veřejnosti, a to nejen učitele, ale také rodiče, kteří se museli na výuce podílet. Usilovala o to, aby její metody byly srozumitelné, a pořádala přednášky pro učitele lidových škol umění, na kterých předváděla v praxi se svými žáky i s cizími dětmi, jak při výuce tvořivě pracovat. U každého dítěte se snažila hledat ty nejlepší varianty jeho dalšího hudebního rozvoje a neustále vzbuzovat jeho zájem o klavírní hru. V této práci se zabývám problematikou klavírního vyučování a vlastním popisem metod práce a metodických postupů, jež publikace Zdeny Janžurové obsahují, protože dle mého přesvědčení umožňují tvořivou a hravou formou položit základ ke klavírní hře od předškolního věku dítěte. Teoretické poznatky budou propojeny s praxí analýzou některých vybraných skladeb a doplněny o mé vlastní zkušenosti ze studií u paní profesorky nebo z vlastní pedagogické praxe.My thesis deals with problematic instructive piano methodology. The aim of my thesis is to present the book called Little Piano School and the book called New Piano School. They were written by the authors Zdena Janžurová and Milada Borová. They are comprehensively compiled books that creatively explain the best of modern methodical processes. It teaches how to play tie piano and it includes lessons for children of three years of age up to fifth-sixth class school of art. Next, I want to introduce the personality of professor Zdena Janžurová and her working methods and point of view about teaching the piano.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/15326