Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Analýza přípravy a vedení letních dětských táborů s rozdílným zaměřením s možností využití etapových herních celků.
Original title:
Analýza přípravy a vedení letních dětských táborů s rozdílným zaměřením s možností využití etapových herních celků.
Translated title:
Analysis of preparation and coaching of childrens' summer camps with various aims having the possibility to apply game series.
Authors:
Volfová, Martina ; Bartůněk, Dušan (advisor) ; Neuman, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Analýza přípravy a náplně letních táborů s možností využití etapových her Cíl: V diplomové práci se zabýváme analýzou přípravy a náplně letních táborů s využitím etapových her. Srovnáváme reflexe dětí z letních táborů s využitím etapové hry a sportovního tábora. Metody: V praxi jsme ověřili několik etapových her na letních táborech dětí. K získání zpětné informace jsme použili anketu a slovní hodnocení účastníků letních táborů. Výsledky: Z výsledků šetření vyplynulo, že letní tábory jsou u dětí oblíbené, rozvíjí osobnost, dochází při nich k navázání nových kontaktů a komunikaci mezi dětmi, k získání nového poznání a osamostatnění se. Z výsledků usuzujeme, že prioritní podmínkou úspěchu každého tábora je chuť, úsilí a snaha vedoucích vytvořit správnou atmosféru, která dokáže děti nadchnout a vtáhnout do dění na táboře. Na vedoucích leží zodpovědnost kladného výsledku, výsledné prožitky a zážitky dětí, průběh a celkový výsledek tábora. Klíčová slova: letní tábor, příprava, hra, motivace, etapová hra 4 lllllfllllllllllll lllkTitle: Analysis of preparation and content of summer camps with the possibility to apply game series Objective: ln the thesis we address the analysis of preparation and content of summer camps with the application of game series. We make comparision on the reflexions of children from the summer camps with the game series and sport workshop. Methods: We have verified in practise serveral game series in childrens· summer camps. We have used questionnaire and oral evaluation in order to obtain the feedback. Results: The results of the research indicate that summer camps are appreciated by the children, they help making new contacts and developing communication among children and obtaining new knowledge and increasing independence. We conclude from the results that the priority precondition for success of the summer camps is enthusiasmus, endeavour and effort of the instructors to create the right atmosphere that is able to fascinate the children and to drag them into the camp events. The instructors bear the responsibility for the positive effect, final experience of children, course and the overall result of the camp. Keywords: summer camp, preparation, game, motivation, game series 5
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/14734