Original title:
Ucelená rehabilitace dětí s vývojovou dysfázií
Translated title:
Comprehensive rehabilitation of children with developmental dysphasia
Authors:
Václová, Hana ; Hájková, Vanda (referee) ; Durdilová, Lucie (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce Ucelená rehabilitace dětí s vývojovou dysfázií je zaměřena na formy rehabilitace pro děti s dysfázií. V teoretické části své práce se zabývám definicí a terminologií vývojové dysfázie, zmiňuji její symptomatologii a dále uvádím diferenciální diagnostiku dysfázie. Stěžejní částí práce je kapitola o ucelené rehabilitaci vývojové dysfázie, která pojednává o možných formách rehabilitace pro dysfatické děti. Podstatnou součástí této kapitoly je část věnující se rehabilitaci řeči. Praktickou část této práce tvoří dvě kasuistiky dětí s dysfázií. V závěru práce shrnuji a hodnotím poznatky, ke kterým jsem během zpracování tématu došla. Cílem práce je představit složky ucelené rehabilitace vývojové dysfázie a popsat rehabilitaci řeči u dětí s vývojovou dysfázií.The bachelor work Comprehensive rehabilitation of children with developmental dysphasia is focused on forms of rehabilitation for children with dysphasia. In theoretical part I'm engage in define and terminology of the developmental dysphasia, I mention her symptomatology and differential diagnostic. The main part of the work is the chapter about comprehensive rehabilitation of developmental dysphasia, which deal with proper forms of rehabilitatin for children with dysphasia. Important part of this chapter is section about speech-language rehabillitation. Practical part include two casuistry of children with dysphasia. At the end of the work I resume and measure the information, that I gain during the work with the facts. The goal of this work is to introduce components of the comprehensive rehabilitation of developmental dysphasia and describe speech-language rehabilitation for children with developmental dysphasia.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/28250