TY - THES TI - Role médií v mezinárodní politice a konfliktech TT - Role of media in international politics and conflicts AU - Bartošová, Simona AB - Bachelor thesis "Role of the media in international politics and conflicts" pursues position and influence of media in either international and common politics, impact of political events on the media themselves and mutual interaction of media and politics. Further follows war conflicts and their processing and submission throughout different types of media. The thesis also addresses influence of media on development in war areas, and within the study specializes on concrete territories in which so far gained theoretic knowledge is utilized to comprehend the particular situation, application of the knowledge on the particular conflict including obtaining new theoretical skills through critical evaluation of praxis in the problem area. The thesis addresses media phenomenon as itself, basic history of each kind of media, outlines common dilemma of relation politics - society, political communication and marketing role of the media (impact on voters through medial campaign or propaganda). The basic question of the thesis is how strong is medial impact within political events including armed conflicts, and whether modem (even post-modern) vision of media as a world superpower really complies with empirical praxis of present time. AB - Bakalářská práce "Role médií v mezinárodní politice a konfliktech" se věnuje pozici a vlivu médií v mezinárodní, ale i obecné politice, působení politického dění na samotná média a vzájemné interakci médií a politiky. Dále se zabývá válečnými konflikty a jejich zpracování a podání skrze různá média. Zároveň práce pojednává o vlivu médií na vývoj ve válečných oblastech, a v průběhu studie se specializuje na konkrétní teritoria, ve kterých je k pochopení situace využito dosavadních teoretických poznatků, jejich aplikace na určitý konflikt včetně získání nových teoretických schopností pomocí kritického zhodnocení praxe v problematické oblasti. Práce seznamuje s fenoménem médií jako takovým, stručnou historií jednotlivých médií, nastiňuje obecnou problematiku vztahu politika - společnost, politické komunikace a marketingové role médií (ovlivňování voličů pomocí mediální kampaně či propagandy). Výchozí otázkou práce je, jak silné je mediální působení v politickém dění včetně ozbrojených konfliktů, a jestli moderní (i postmodemí) vize médií jako světové velmoci skutečně odpovídá empirické skutečnosti současné doby. UR - http://hdl.handle.net/20.500.11956/27122 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-282215 A2 - Lustigová, Martina A2 - Balcerová, Zdeňka LA - cze PY - 2009 PB - Univerzita Karlova, Ovocný trh 5, 116 36 Praha 1, http://cuni.cz/ ER -