Original title:
Vykreslování srsti v reálném čase
Translated title:
Real-time Fur Rendering
Authors:
Berger, Martin ; Sloup, Jaroslav (referee) ; Kmoch, Petr (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Rendering of fur is an important area of computer graphics, because visually convincing fur is essential for realism of games and computer generated imagery. This thesis presents a novel technique for fur rendering based on a previously published method for grass rendering. The technique works by tracing a ray at each pixel through the fur volume with implicitly de ned slices mapped with fur texture. A detailed analysis with performace tests, comparison with another state-of-the-art technique, and evaluation of applicability is presented along with a demonstration program.Zobrazování srsti představuje důležitou oblast počítačové grafi ky, nebot' přesvědčivé zobrazovaná srst je zásadni pro realističnost her a animovaných filmů. V této práci je představena nová metoda zobrazování srsti založená na již dříve publikované technice pro zobrazování trávy. Tato metoda pro zobrazování využívá sledování paprsku v objemu s implicitně de finovanými plochami s namapovanou texturou srsti. Práace se dále zabývá analýzou této techniky, výkonnostními testy, porovnáním s jinou používanou technikou a situacemi vhodnými pro její implementaci. Technika je demonstrována v interaktivním programu.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/26754