Original title:
Sociální sítě Myspace a Facebook jako součást internetového marketingu během let 2007/2008
Translated title:
Social Networks Hyspace and Facebook as a Part of Internet Marketing During 2007/2008
Authors:
Kaucká, Kristýna ; Hejlová, Denisa (referee) ; Máchová, Eva (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce zpracovává téma elektronických sociálních sítí MySpace a Facebook v rámci internetového marketingu. První část práce obsahuje úvod do elektronického marketingu, dále definuje sociální sítě a popisuje jejich stručnou historii a způsob jakým fungují. Druhá část práce popisuje sítě MySpace a Facebook, jejich funkce, možnosti komerční komunikace, které nabízejí, a jejich vliv na sociální komunikaci.The bachelor's thesis researches the topic of electronic social networks MySpace and Facebook within the framework of internet marketing. The first part of the thesis consists of an introduction into electronic marketing, a definition of social networks and a brief description of their history and the way the function. The second part of the thesis describes the MySpace and Facebook networks, their functions, the possibilities of commercial communication which they offer and their influence on social communication.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/22930