Název:
Využití prezentací v Microsoft PowerPointu jako podpory činnostního vyučování v hodinách přírodopisu v prostředí 2. stupně ZŠ
Překlad názvu:
Use of slideshow presentations in Microsoft PowerPoint as support of class work activity in biology lessons at lower secondary schools
Autoři:
Žáčková, Tereza ; Řezníček, Jan (oponent) ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem této diplomové práce je využití prezentací v Microsoft PowerPoint (dále jen MPP) jako podpory činnostního vyučování v hodinách přírodopisu v prostředí druhého stupně základních škol. Diplomovou práci tvoří tři části. První teoretická část se zabývá historií a charakteristikou činnostního vyučování, postavením činnostního vyučování ve školských dokumentech, výukovými metodami podporující činnostní výuku v hodinách přírodopisu a organizačními formami při využití prezentací v MPP, dále zásadami ve výuce přírodopisu, které by měl učitel při tvorbě svých prezentací v MPP dodržovat. Součástí teoretické části jsou dále prezentace v MPP jako takové a základní kroky, jak je vytvořit. Cílem výzkumné části je na základě dotazníkového šetření vytvořit podklady pro třetí praktickou část. Výzkumné šetření je zaměřeno na učitele přírodopisu v prostředí pražských základních škol. Hlavním cílem praktické části je na základě výsledků výzkumného šetření vytvořit metodickou příručku pro učitele přírodopisu, jak vytvořit prezentace v MPP, které jsou koncipované jako podpora činnostního vyučování. Součástí praktické části jsou ukázkové bloky prezentací v MPP s doprovodným materiálem (pracovními listy).The topic of this graduation thesis is use of slideshow presentations in Microsoft PowerPoint (further only MPP) as support of class work activity teaching in Biology lessons in surrounding of second grade at elementary school. The thesis is formed by three parts. The first theoretical part deals with history and characteristic of class work activity learning, class work activity learnings role in schools documents, teaching methods supporting class work activity learning in Biology lessons and with organizational forms while using presentations in MMP, yet fundamentals in Biology lessons, that teachers would abide while creating their presentations. Next a part of the theoretical part is presentations in MPP alone and basic steps how to create them. The purpose of the experimental part is to create data for the third practical part on the basis of questionnaire examinations. The experimental examination deals with Biology teachers in the environment of Prague schools. The main goal of the practical part is on to create a methodical manual for Biology teachers on the basis of the experimental examination's results, how to create presentations in MPP that are conceived as class work activity learning's support. The practical part includes specimen issues of presentations in MPP with supporting material...