Název:
Kooperativní způsob výuky z hlediska podpory sociálního učení žáka
Překlad názvu:
Co-operation way of teaching as a support of a pupil's social learning
Autoři:
Jásková, Barbora ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce zpracovává téma Kooperativní způsob výuky z hlediska podpory sociálního učení žáka. Obsahuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o otázkách kooperativního vyučování celkově, přináší přehled o ostatních vyučovacích typech. Přibližuje kooperaci a kooperativní výučování, možnosti a úskalí zavádění kooperace do výuky. Seznamuje nás s kooperativními a sociálními dovednostmi. Aby kooperační výuka byla efektivní, uvádí základní elementy pro její fungování. Praktická část se zajímá o zkušenosti učitelů s kooperativním způsobem výuky. Zkoumá, proč učitelé využívají kooperaci nebo naopak, proč ji do výuky nezařazují. Dále se dotazuje dětí, jak se jim pracuje ve skupině a jak se jim tato práce líbí nebo nelíbí.This diploma thesis covers a theme Co-operative way of teaching as a support of a pupil's social learning. The diploma paper consists of a theoretical and a practical part. It deals with the issue of co-operative teaching as a whole, gives an overview of the other teaching variants. It shows the possitive and negative aspeckts of this way of teaching. It quotes the co-operative and social skills and shows the basic elements for the operation of the co-operation. The practical part focus on teacher's experiences with the co-operation. It explores the use of the co-coperation. It asks children about their experiences and popularity of this issue.