Original title:
Analýza učebního textu "Srovnávací anatomie obratlovců"
Translated title:
Assessment of the textbook "Comparative Anatomy of the Vertebrates"
Authors:
Řezníček, Jan ; Hanel, Lubomír (advisor) ; Ziegler, Václav (referee) ; Vančata, Václav (referee) Document type: Doctoral theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] 1 ) Učební text Srovnávací anatomie obratlovců zaplnil publikační mezeru v daném tcmatu obecné zoologie. 2) Skripta jsou určena studentům Pedagogických fakult, učitelům biologie středních škol a studentům Přírodovědeckých fakult jako repetitorium ke zkoušce ze srovnávací morfologie obratlovců. 3) Učební text je didakticky zaměřen na vývojové souvislosti, které ve starších učebnicích zoologie mnohde chybí. V učebnicích totiž často nejsou uváděny nové zásadní Poznatky ani po mnoha letech od jejich objevení a publikace. 4) Přínosy učebního textu v jednotlivých kapitolách jsou uvedeny v úvodu. Jedná se zejména o nové poznatky z výzkumů v oboru srovnávací anatomie. 5) Na základě dotazníku studentům gymnázií bylo zjištěno, že výuka obecné zoologie není dostačující zejména proto, že je jí věnováno málo vyučovacích hodin - pouze jedno Pololetí, a to ještě v rámci systematické zoologie. 6) Testem předloženým studentům gymnázia a pedagogické fakulty UK byla Potvrzena Hypotéze, stanovená v kapitole 2. - Problematika a analýza literatury. Pro přijetí nebo zamítnutí hypotézy byly zájmové skupiny podrobeny testu. Test a statistické Zhodnocení jeho výsledků potvrdil, že existuje významný rozdíl mezi vstupními vědomostmi Před absolvováním kurzu " S r o v n á v a c í anatomie obratlovců « « vědomosti po absolvování toboto kurzu.he textbook The Comparative Anatomy of Vertebrates gives an historic survey of the vertebrate body evolution in a brief form. The textbook is devoted to the Natural History students of the Charles University that are grammar school teachers of the future. The book consist of eleven chapters containing a comparative anatomy of vertebrates. The names of the single chapters are as follows: 1. Early development of vertebrates, 2. Skeleton, 3. Muscular system, 4. Digestive system, 5. Respiratory system, 6. Circulatory system, 7. Urogenital system, 8. Skin, 9. Nervous system, 10. Sense organs and 11. Endocrine organs. The topic of the textbook is focused on a new knowlege based on the recent research in evolutionary biology. The second part containes the feed back assessment of the knowlege based on the evaluation the tests written by students before the lessons of the comparative anatomy and after it. The main aim of the textbook was to inform the students about new 1 indings in the comparative anatomy.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/19442