Original title:
Problematika hodnocení na 1. stupni ZŠ
Translated title:
Issues of assessment at the first stage of primary school
Authors:
Prudká, Alena ; Kargerová, Jana (advisor) ; Stará, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Má diplomová práce nese název Problematika hodnocení na 1. stupni ZŠ a převážně mapuje tradiční způsob hodnocení - klasifikaci čili známkování a v dnešní době prosazovaný způsob hodnocení - hodnocení slovní. Za cíl si tato práce vytyčuje shrnout klady i zápory obou forem hodnocení a v závěru stanovit, která z nich lépe vyhovuje současným nárokům na hodnocení. Tento závěr by měl být podpořen výzkumnou částí, která má formu dotazníkového šetření mezi žáky, rodiči a učiteli.My graduation theses bears the title Issues of assessment at the first stage of primary school. It mainly surveys the traditional method of assessment - clasification alias marking and latterly promoted method of assessment - word assessment. This thesis sets as it's aim to resume advantages and difficulties of both of these assessment methods and to determine in the conclusion which of them better correspondes with the contemporary requirements for assessment. This conclusion should be strenghtened by the research part, which has a form of a survey among pupils, parents and teachers.
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/19152