Název:
Zařazení témat souvisejících s lidovými zvyky, tradicemi a řemesly do školního vzdělávacího programu v oblasti Člověk a svět práce na 1. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Enlisting the Themes of Interrelation with People?s Customs, Traditions and Handicrafts to a School Educational Programme in the Subject The Human and the World of Work for the Lower Grades of Primary
Autoři:
Sedláčková, Jaroslava ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Beránek, Vladislav (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předmět praktické činnosti (Člověk a svět práce) je oblastí, která vede k získání dovedností v mnoha oborech lidské činnosti a zaměřuje se především na praktické pracovní dovednosti a návyky. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnocení vhodnosti vybraných praktických činností pro práci žáků i. stupně ZŠ. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena na ty lidové tradice , které je možné ve výuce uplatnit, a na začlenění těchto témat do vzdělávacích programů i. stupně ZŠ. Empirická Část obsahuje vybraná témata a jejich ověření v praxi. Pro hodnocení vhodnosti vybraných témat, materiálů a technik práce jsem použila hlavně metodu Pozorování a rozhovor s dětmi, kolegy i rodiči. Výsledky mé práce dokazují, že předmět praktické činnosti může pozitivně ovlivnit děti v oblasti lidových tradic a obyčejů a vytvořit u nich kladný vztah k činnostem, které mají počátek v dávné minulosti.Predmet praktické cinnosti (Clovek a svet práce) je oblastí, která vede k získání dovedností v mnoha oborech lidské cinnosti a zameruje se predevším na praktické pracovní dovednosti a návyky. Cílem mé diplomové práce bylo zhodnocení vhodnosti vybraných praktických cinností pro práci žáku i. stupne ZŠ. Diplomová práce je rozdelena na cást teoretickou a empirickou. Teoretická cást je zamerena na ty lidové tradice , které je možné ve výuce uplatnit, a na zaclenení techto témat do vzdelávacích programu i. stupne ZŠ. Empirická Cást obsahuje vybraná témata a jejich overení v praxi. Pro hodnocení vhodnosti vybraných témat, materiálu a technik práce jsem použila hlavne metodu Pozorování a rozhovor s detmi, kolegy i rodici. Výsledky mé práce dokazují, že predmet praktické cinnosti muže pozitivne ovlivnit deti v oblasti lidových tradic a obyceju a vytvorit u nich kladný vztah k cinnostem, které mají pocátek v dávné minulosti.