Home > Academic theses (ETDs) > Master’s theses > Zvládnutí motorických schopností a dovedností v přizpůsobených atletických disciplínách u dětí se středně těžkou mentální retardací.
Original title:
Zvládnutí motorických schopností a dovedností v přizpůsobených atletických disciplínách u dětí se středně těžkou mentální retardací.
Translated title:
Management of Motor Abilities and Skills in Adapted Athletic Disciplines for Children with Medium-level Retardation.
Authors:
Havránková, Jana ; Segeťová, Jarmila (advisor) ; Kolčiterová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2006
Language:
cze Abstract:
Názevpráce Zvládnutí motorických schopností a dovedností v přizpůsobených atletických disciplínách u dětí se středně těžkou mentáJní retardací Management ofmotor abilities and skills in adapted athletic disciplines among children with medium-level mental retardation Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň pohybových schopností a dovedností u jedinců se středně těžkou mentální retardací při nácviku přizpůsobených atletických disciplín- hodu míčem do dálky z místa, skoku do dálky z místa. K tomu účelu jsme použili baterii motorických testů a na základě jejich výsledků jsme sestavili modift.kovaný tréninkový program pro nácvik přizpůsobených atletických disciplín. Metoda: V pedagogickém výzkumu JSem použila metodu testování s baterií motorických testů, posuzovací škály a pozorování. Tyto metody m1 umožnily v relativně krátkém čase a při nízkých nákladech získat empirická data. Výsledky: Z vyhodnocených výsledků testování tělesné zdatnosti a výkonů v přizpůsobených atletických disciplinách - v hodu míčem do dálky z místa a ve skoku do dálky z místa v průběhu tří měsíců je patrné malé zlepšení motorických schopností a dovedností u tří ze čtyř vybraných jedinců se středně těžkou mentální retardací. Klíčová slova: mentáJní retardace, testování, tělesná zdatnost, výkonnost, přizpůsobené...
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/4294