Název:
Komparace personálního marketingu v neziskovém a ziskovém sektoru
Překlad názvu:
The comparison of personnel marketing in non-profit and for profit sector
Autoři:
Kotyk, Václav ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je charakteristika a analýza personálního marketingu jako nástroje řízení lidských zdrojů a objasnění jeho přínosu i významu pro jak neziskové organizace, tak i podniky z korporátní sféry a následná komparace v těchto sektorech, vycházející z předpokladu, že existují rozdíly mezi personálním marketingem společností v ziskovém a neziskovém sektoru. Konkrétně je pak praktické využití personálního marketingu demonstrováno a analyzováno na příkladu národního zastoupení mezinárodní studentské organizace AIESEC, AIESEC Česká republika, jako zástupce neziskové sféry a pro porovnání odlišného přístupu, metod a strategií je využita nejmenovaná společnost z oblasti finančních služeb, Finanční instituce XY, a.s., jako zástupce korporátní sféry. Hlavní využívané prostředky interního i externího personálního marketingu jsou v práci vyhodnoceny pomocí kvantitativní analýzy z dostupných dat i kvalitativní analýzy na základě osobní zkušenosti či diskuze se zástupci Finanční instituce. Na základě těchto údajů jsou porovnány a potvrzeny existující odlišnosti v přístupech k personálnímu marketingu i ve využívání jeho jednotlivých kanálů. Rovněž jsou v práci analyzována možná rizika a navržena možná řešení i postupy ke zlepšení aktuální situace, spočívající ve vzájemné inspiraci a spolupráci ziskového a neziskového sektoru, která povede ke zvýšení efektivity personálního marketingu obou sektorů.The subject of my Bachelor Thesis is to characterize and analyse personnel marketing as a tool of human resources management and to clarify its contribution for both non-profit and for profit sector and its follow-up comparison between these sectors, based on the assumption of existining differences between personnel marketing in for profit and non-profit sector. The practical use of personnel marketing is demonstrated and analysed by using the example of national representation of international student organization AIESEC, AIESEC Czech Republic, as a non-profit sector representative and undisclosed for profit company from the Financial Services sector, Financial Institution XY, p.l.c., for comparison of different approaches, methods and strategies. The main channels and tools of internal and external personnel marketing are evaluated by using quantitative analysis from available data and qualitative analysis based on own experince or discussion with Personnel Marketing department of the Financial Institution. The existing differences in personnel marketing approaches and media channels are compared and confirmed on the grounds of these findings. Furthermore, the Thesis analyses potential risks and offers possible solutions to improving the current situation, that lies in mutual inspiration and cooperation between for profit and non-profit sector, that would result in higher effectivity of personnel marketing of both of the sectors.
Klíčová slova:
employer branding; lidské zdroje; nábor; Personální marketing; získávání zaměstnanců; employer branding; human resources; Personnel marketing; recruitment; talent acquisition
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/52087