Název:
The role of Running-oriented Charity Fundraising and its Application for Světlo pro svět NPO
Překlad názvu:
Role běžecky-orientovaného charitativního fundraisingu a jeho aplikace na neziskovou organizaci Světlo pro Svět
Autoři:
Knespl, Vojtěch ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Jirošová, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [eng][cze] This master thesis analyses the role of running charity fundraising and its impact on non-profit organizations. It discovers the impact of various non-profit marketing and fundraising methods to address the donors, both current and prospective. First part of the thesis is focusing on explanation of key terms and concepts of non-profit organizations. It also describes what the position of marketing in the nonprofit sector is and how the fundraising is done. Author then identified the main fundraising methods in which non-profit organizations use running to make an impact. All identified types are supported by the real life examples. An intensive mapping of running oriented charity events in the Czech Republic and its deep analysis has helped author to identify what are the key success factors to be used when designing a new fundraising or marketing plan linked to running initiatives for Světlo pro svět NPO.Tato diplomová práce analyzuje roli běžecky-orientovaného charitativního fundraisingu a jeho dopad na neziskové organizace. Práce zahrnuje dopady různých metod neziskového marketingu a fundraisingu cílených směrem k dárcum, současným i těm potenciálním. První část práce je věnována vysvětlení obecných pojmů a konceptu neziskových organizací. Práce se také zaměřuje na vysvětlení pozice marketingu v neziskovém sektoru a některých postupů použitých při fundraisingu. Autor následně identifikuje několik hlavních typů, jak neziskové organizace získávají prostředky pomocí běhu. Všechny tyto typy jsou podpořeny příklady z reálného života. Závěrečná část obsahuje detailní mapování běžecky-orientovaných charitativních akcí v České Republice a jejich rozbor napomáhá autorovi vymezit klíčové faktory úspěchu, které by měli být užiti při tvorbě nového fundraisingového a marketingového plánu lokální neziskové organizace Světlo pro Svět.
Klíčová slova:
běhání; charita; fundraising; neziskový marketing; neziskový sektor; charity; event fundraising; fundraising; nonprofit; nonprofit marketing; running
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/52512