Název:
Analýza sentimentu zákaznických recenzí
Překlad názvu:
Sentiment Analysis of Customer Reviews
Autoři:
Hrabák, Jan ; Helman, Karel (vedoucí práce) ; Malá, Ivana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá analýzou sentimentu nestrukturovaného textu a její praktickou aplikací na reálná data, která byla stažena z portálu Yelp.com Cílem teoretické části této práce je podat ucelený přehled o historii, metodách a využití analýzy sentimentu. Čtenář je zde obeznámen se základními pojmy a postupy. Teoretická část se zaměřuje zejména na klasifikační metodu Naivní Bayes, která bude použita v praktické části. V praktické části je detailně popsán datový soubor, který je použit pro pozdější analýzu. Čtenář je také podrobně seznámen s procesem přípravy dat, s konstrukcí a testováním klasifikačního modelu. Na závěr jsou prezentovány výhody a nevýhody zvoleného modelu a popsány možnosti jeho uplatnění.This thesis is focused on sentiment analysis of unstructured text and its practical application on the real data downloaded from website Yelp.com The objectives of the theoretical part of this thesis is to sum up the information related to history, methods and possible applications of sentiment analysis. A reader is acquainted with important terms and processes of sentiment analysis. Theoretical part is focused on Naive Bayes classifier, that will be used in practical part of this thesis. In practical part there is detailed description of data set, construction and testing of model. At the end there are presented pros and cons of the chosen model and described some possibilities of its usage.
Klíčová slova:
Bernoulliho model; klasifikace; Multinomický model; Naivní Bayes; sentiment; Bernoulli model; classification; Multinomial model; Naive Bayes; sentiment
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/52492