Název:
Analýza destinačného marketingu krajín Vyšehradskej štvorky
Překlad názvu:
The analysis of destination marketing of Visegrad countries
Autoři:
Brestovanská, Michaela ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Pauková, Kristína (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Práca sa zaoberá analýzou destinačného marketingu krajín Vyšehradskej štvorky, Slovenska, Česka, Poľska a Maďarska. Predpokladom analýzy je náčrt problematiky cestovného ruchu s dôrazom kladeným na pojmy destinácia a destinačný manažment, ako aj marketingová koncepcia destinácie cestovného ruchu. Praktická časť práce obsahuje analýzu súčasného smerovania destinačného marketingu v jednotlivých krajinách na národnej úrovni. V práci sa zaoberáme vybranými nástrojmi marketingovej koncepcie krajín, pričom vychádzame z oficiálnych marketingových plánov národných centrál cestovného ruchu jednotlivých štátov.Posledná časť práce je venovaná spoločnému projektu krajín pod názvom European Quartet, ktorého cieľom je propagácia krajín na zámorských a vzdialených trhoch. Pri osobnej forme sa zameriavame na štyri vybrané cieľové trhy, a to USA, Rusko, Japonsko a Čínu, ktoré majú najvýznamnejší vplyv na návštevnosť regiónu.Práce se zabývá analýzou destinačního marketingu zemí Visegrádské čtyřky, Slovenska, Česka, Polska a Maďarska. Analýza předpokládá nástin problematiky cestovního ruchu s důrazem kladeným na pojmy destinace a destinační management, jakož i marketingová koncepce destinace cestovního ruchu. Praktická část práce obsahuje analýzu současného směřování destinačního marketingu v jednotlivých zemích na národní úrovni. V práci se zabýváme vybranými nástroji marketingové koncepce zemí, přičemž vycházíme z oficiálních marketingových plánů národních centrál cestovního ruchu jednotlivých států. Poslední část práce je věnována společnému projektu zemí pod názvem European Quartet, jehož cílem je propagace zemí na zámořských a vzdálených trzích. Při osobní formě se zaměřujeme na čtyři vybrané cílové trhy, a to USA, Rusko, Japonsko a Čínu, které mají nejvýznamnější vliv na návštěvnost regionu.This work deals with the analysis of destination marketing of Visegrad countries, Slovakia, Czech Republic, Poland and Hungary. The analysis assumes an outline of the issues of tourism with emphasis on destination, destination management and marketing concept of a tourist destination. The practical part contains an analysis of the current routing destination marketing in each country at national level. At work we are dealing with selected tools of marketing concepts countries, based on the official marketing plan of the national tourist center of nation states. The last section is dedicated to the mutual project of these countries called European Quartet, which is aimed to promote Visegrad countries in overseas countries and overseas markets. In personal way of marketing communication we are focused on four selected markets, the USA, Russia, Japan and China, which have the most significant impact on visit rate.
Klíčová slova:
destinace; marketing; Visegradská čtyřka; destination; marketing; Visegrad countries
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/52303