Original title:
Marketingová komunikace zvolené společnosti
Translated title:
Marketing communication of the selected company
Authors:
Maixnerová, Martina ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Zdeněk, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout doporučení vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace společnosti Bohemilk a. s.
V teoretické části je popsán marketingový mix, marketingová komunikace a její nástroje jako jsou reklama, podpora prodeje, osobní prodej, public relations, přímý marketing a sponzoring.
Praktická část diplomové práce se zabývá představením společnosti, je zde popsán marketingový mix a analyzována marketingová komunikace společnosti. Poté je zhodnocena marketingová komunikace společnosti Bohemilk a navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace.
This Thesis deals with marketing communication. The main objective of this thesis is to propose recommendations to improve marketing communication in Bohemilk a.s.
The theoretical part describes marketing mix, marketing communication and its tools such as advertisement, sales promotions, personal selling, public relations, direct marketing and sponsoring.
The practical part deals with company presentation, analyses marketing mix and marketing communication. Then Thesis evaluates the marketing communication in the company of Bohemilk and suggests recommendations that could improve the marketing communication.
Keywords:
marketing; marketingová komunikace; marketingový mix; osobní prodej; podpora prodeje; public relations; reklama; sponzoring