Original title:
Problematika propagácie hotelov a analýza konkrétneho hotela
Translated title:
Problematics of hotels promotion and analysis of specific hotel
Authors:
Juríčková, Kristína ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Jenčková, Jiřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá problematikou propagácie v oblasti hotelierstva. Po definovaní teoretických znalostí, sú poznatky preukázané na konkrétnom praktickom príklade, na medzinárodne známom hoteli v Prahe. Praktická časť zahŕňa samotnú analýzu propagácie vybraného hotela, pričom dôraz je kladený predovšetkým na komunikáciu na sociálnych sieťach. Následne je táto propagácia porovnaná s konkurenčným hotelom, na základe čoho, sú v závere vyvodené návrhy a odporúčania na propagačnú kampaň hotela.Diplomová práce se zabývá problematikou propagace v oblasti hotelnictví. Po definování teoretických znalostí, jsou poznatky prokázané na konkrétním praktickém příkladu, na mezinárodně známém hotelu v Praze. Praktická část zahrnuje samotnou analýzu propagace vybraného hotelu, přičemž důraz je kladen především na komunikaci na sociálních sítích. Následně je tato propagace porovnána s konkurenčním hotelem, na základě čeho, jsou v závěru vyvozeny návrhy a doporučení na propagační kampaň hotelu.Diploma thesis deals with the problematics of promotion in the hotel industry. After defining theoretical knowledge, it is demonstrated on specific practical example, the internationally known hotel in Prague. The practical part includes an analysis of the actual promotion of the selected hotel, where the emphasis is put primarily on communication on social networks. Subsequently, this promotion is compared to competing hotel. At the end, on the basis of the conclusions, there are presented recommendations and proposals for the marketing campaign of the hotel.
Keywords:
hotel; marketing communication; on-line marketing; social networks; hotel; marketingová komunikace; on-line marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/52941