Název:
Interpretační princípy vo Verdiho operách
Překlad názvu:
Interpretive principles in Verdi's operas
Autoři:
Beneš, Andrej ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; VOTAVOVÁ, Yvona (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práca spracovává tématiku opernej tvorby Giuseppe Verdiho zo zamera- nímním na jeho poslednú operu Falstaf a pojednáva o významných interpretáciách tejto opery. Práca ma priniesť kompexný obraz Verdiho opernej tvorby zo zameraním na niektoré detaily, ktoré nie su bežne známe z verejného ani odborného hudobného života. V texte sa objavuje Verdiho korešponndencia, čo považujem za autentický zdroj pre pochopenie Verdiho tvorivých umeleckých intencií. Snažím sa ďalej bližšie priblížiť a poskytnúť návod ako vnímať operu Falstaff, nie však z’'čisto z mojho po- hľadu, ale vodítkom my boli odborné texty prevažne z prostredia talianskej kritiky a muzikológie.The master’s thesis deals with the theme creation of the opera production of Giuseppe Verdi with the focus on his opera Falstaff and deals with significant important interpretations of this opera. This dissertation is supposed to bring a complete picture of Verdi’s opera production pointing out some details which are not commonly known nor from the public nor in the professional music world. What appears in this work is Verdi’s correspondence (letters). I consider these letters an authentic source to understand Verdi’s creative and artistic intentions. Hereafter I portray an idea of how to perceive opera Falstaff not only from my point of view but I used the lead from the Italian reviews and musicology.
Klíčová slova:
hudba; hudební analýzy; hudební interpretace; opera; Verdi, Giuseppe, 1813-1901
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/9500