Original title:
Analýza spotřebního chování na trhu s biopotravinami
Translated title:
Analysis of consumer behaviour in the marekt with organic food
Authors:
Smažíková, Kristýna ; Čechura, Lukáš (advisor) ; Hálová, Pavlína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce analyzuje spotřebitelské chování na trhu s biopotravinami. Teoretická část se v úvodu věnuje teorii spotřebitele a dále se zaobírá ekologickým zemědělstvím a biopotravinami. Praktická část analyzuje výsledky vlastního dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit motivy a důvody vedoucí spotřebitele k nákupu biopotravin, kolik za ně spotřebitelé utrácejí, na kterých místech nákup realizují a zároveň zjistit důvody, proč lidé biopotraviny nenakupují. Výsledek analýzy spotřebního chování na trhu s biopotravinami ukazuje, že spotřebitelé nedůvěřují v kvalitu a označení biopotravin a zároveň nejsou dostatečně informováni. The bachelor thesis analyses consumer behaviour in the market with organic food. The theoretical part is focused on the introduction of the consumer theory and it also deals with organic farming and organic food. The practical part of the thesis analyses the results of a survey, which had aim to find out the motives and reasons leading consumers to buy organic food, how much consumers are spending on organic food, where is the organic food mostly purchased and its aim was also to find out the reasons why people do not buy organic food. The analysis of consumer behaviour in the market with organic food shows that the consumers do not trust in the quality and labelling the organic food and they are not enough informed.
Keywords:
biopotraviny; ekologické zemědělství; spotřebitelské chování; trh s biopotravinami