Název:
Zahraniční obchod s tuzemskými destiláty
Překlad názvu:
Foreign trade with domestic spirits
Autoři:
Dolanský, Matěj ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Dědina, Daniel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Dovoz nebo vývoz zboží do zahraničí se může zdát jako jednoduchá záležitost. Tyto formy zahraničního obchodu však závisí na množství okolností, za kterými stojí celá řada průzkumů a analýz. Cílem práce je vytvoření a zhodnocení obchodního případu dané komodity do vybrané země. Vlastní část práce využívá zejména metody sběru dat prostřednictvím nestandardizovaných rozhovorů s osobami, které se tématem zabývají. Kromě této metody bylo využito také sběru dat z odborné literatury, odborných článků zabývajících se problematikou a internetových zdrojů relevantních institucí. Výsledkem práce je přehled faktorů, které je zapotřebí zohlednit při vstupu na zahraniční trh. Mezi tyto faktory patří například výběr vhodného produktu a země, do které export proběhne, právní úprava této země, informace o možné konkurenci, znalost distribučních kanálů, zvolení vyhovujícího marketingu a jiné.Import or export of goods to foreign countries may seem like a simple matter. These forms of foreign trade depands on many circumstances in which include numerous explorations and analyzes. The aim is to create and evaluate the business case of the commodity to selected country. Own part primarily uses methods of collecting data through non-standardized interviews with persons that comprehend the topic. Besides this method was also used a method of collecting data from literature, scientific articles and internet sources of relevant institutions. The result is a list of factors that must be taken into account when entering foreign markets. These factors include the selection of appropriate product and country to which export takes place, legislation of this country, the potential competitors, knowledge of distribution channels, choosing suitable marketing and others.
Klíčová slova:
cla; destiláty; export; konkurence; spotřební daň; zahraniční obchod