Original title:
Návrh marketingové strategie rozvoje podnikatelského subjektu
Translated title:
Marketing proposal for marketing strategic development of business subject
Authors:
Pátková, Veronika ; Hron, Jan (advisor) ; Pavel, Pavel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá tvorbou marketingové strategie rozvoje podnikání. Počáteční část teoretických východisek práce popisuje strategický marketing jako primární funkci organizace a jeho vliv na formulování strategie rozvoje. Následující analytická část se zabývá hodnocením externích a interních faktorů ovlivňujících strategií rozvoje, jejíž návrh je obsahem poslední částí této práce.This masters thesis tells about marketing strategy of business development. The first section describes marketing as the primary function of modern organisation and its influence on development strategy. The following section of analysis evaluates the effects of external & internal factors on the strategy of development, which is the subject of the last section of this thesis.
Keywords:
marketingový mix; návrh marketingové strategie; situační analýza; Strategický marketing; SWOT analýza