Název:
K formování názorů učitelů na charakter matematického vzdělávání
Překlad názvu:
On improving teachersď beliefs about mathematical education
Autoři:
Tichá, Marie Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol/7./, Mariánské Lázně (CZ), 2000-10-25 / 2000-10-27
Rok:
2000
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Příspěvek vychází z přesvědčení, že rozhodující vliv na charakter matematického vzdělávání má učitel. Zdůrazňuje se v něm nutnost pomoci učitelům posunout těžiště jejich působení na žáky od role "předavatele" informací k roli nositele výzev, otázek, problémů, tvůrce klimatu. Jsou uvedeny náměty, jak rozvíjet a kultivovat přesvědčení (belief) učitelů a naše dosavadní zkušenosti a výsledky práce s učiteli.The contribution is based on our belief about teacherďs decisive effect on the character of mathematical education. Therefore we put stress to the necessity to help teachers to shift them from "transferring of informations" to the "bringing of challenges, questions, problems". Some impulses how to influence teacherďs belief and our present experience from the work with teachers are given. Číslo projektu: CEZ:AV0Z1019905 (CEP), CEZ:A05/98:Z1-019-9ii, GA406/99/1696 (CEP), 303/1998/A PP/PedF Poskytovatel projektu: GA ČR, GA UK Zdrojový dokument: 7. setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol
Instituce: Matematický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný na vyžádání prostřednictvím repozitáře Akademie věd. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0071905