Original title:
Statistická analýza prodejů společnosti BMW Group
Translated title:
Statistical analysis of sales of the BMW Group company
Authors:
Kmoníček, David ; Hlavsa, Tomáš (advisor) ; Jindrová, Andrea (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce, jejíž název zní Statistická analýza prodejů společnosti BMW Group, je rozdělena na dvě osnovní části - část teoretickou a část praktickou. V části teoretické jsou popisovány pojmy jako obecné fungování trhu, obecná charakteristika automobilového průmyslu, významné momenty v historii automobilového průmyslu, důležité události současnosti, hlavní faktory ovlivňující prodej automobilů, nebo vybrané konkurenční koncerny. Dále jsou také popsány části společnosti BMW Group.
Praktickou část lze dále rozdělit na dvě části. První část se zabývá analyzováním jednotlivých vývojů modelových řad BMW a zaznamenáváním nových technologií. Druhá část je zaměřena na analýzu a porovnání stěžejních modelů společností BMW a Mercedes-Benz, který pro BMW představuje hlavního konkurenta. Hlavními cíli bude vyhodnocení jejich vývojových tendencí, zjištění podobností vývoje prodejního trendu a následná predikce pro roky 2015 a 2016.
Výsledkem analýzy bude určení leaderů jednotlivých automobilových segmentů a tomu předcházející vývoj a také zjištění, která z těchto dvou automobilek je větším výrobcem luxusních automobilů na světě.
This bachelor thesis, titled Statisctical analysis of sales the company BMW Group is divided into two parts, theoretical part and practical part. In the theoretical part are described the terms such as general function of the market, general characteristics of the automotive industry, significant moments in automotive history, main factors affecting sales of cars, or selected competitive concerns. Furthermore, there are also described parts of the company BMW Group.
The practical part is divided into two parts. The first part deals with analyzing of the particular development of model series BMW and recording new technologies. The second part is focused on the analysis and comparison of the main models of BMW and Mercedes-Benz, that is a major competitior for BMW. The main objectives will be to assess their trends, finding parallels of the development of the sales trend and prediction for the years 2015 and 2016.
The result of the analysis will determine the leaders of the particular vehicle segments and the previous development and also to determine which of the two automakers is the largest manufacturer of luxury cars in the world.
Keywords:
BMW Group; faktor; Mercedes-Benz; prodej; statistická analýza; tendence