Original title:
Marketingová strategie zvoleného subjektu
Translated title:
Marketing strategy of the business entity
Authors:
Mayová, Martina ; Vokáčová, Lucie (advisor) ; Margarisová, Klára (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je vymezit marketingové strategie u zvolených podnikatelských subjektů - PZP Heating a.s. a Servisbal Obaly s.r.o. První část práce
je věnována shrnutí teoretických poznatků, které se týkají podstaty marketingu, marketingového procesu STP, marketingového mixu 4P a strategického marketingového řízení. Ve druhé části jsou vymezeny současné strategie marketingového řízení s podrobným rozborem marketingových nástrojů obou společností na základě informací získaných z jejich webových stránek, interních materiálů a konzultací s manažery společnosti. Na příkladu dvou rozdílných, vzájemně si nekonkurujících společností
je úkolem vyzdvihnout metody, které mají pro firmy nejvyšší přínos. Přesto, že se jedná
o zcela odlišné společnosti, s odlišným produktem i skladbou zákazníků, určité principy fungují u obou firem stejně. Nástroje, které přináší zisk oběma společnostem, pak mohou sloužit jako inspirace ostatním, kteří tyto metody neznají nebo s jejich používáním dosud váhají. V kapitole výsledky a diskuze jsou shrnuty nejdůležitější poznatky
o marketingovém řízení obou společností, je zde uvedena hlavní charakteristika společností, a nejdůležitější zjištění u jednotlivých nástrojů marketingového mixu.
Obě firmy se shodují na tom, že ze všech nástrojů je pro ně nejefektivnější on-line marketing, který i přes poměrně vysoké náklady, přivádí firmám nejvíce nových zákazníků. Také jsou zde navržena doporučení pro obě firmy, která by v případě realizace měla upozornit na dosud nevyužívané možnosti a přivést jim nové zákazníky.
The aim of this bachelor thesis is to define marketing strategy for selected business entities - PZP Heating Inc. and Servisbal Obaly Ltd. The first part of this thesis is devoted to a summary of teoretical knowledge concerning the essence of marketing, marketing process of STP, marketing mix 4P and strategic marketing management. In the second part sets out the current strategy of marketing management with a detailed analysis
of the marketing tools of both companies on the basis of information obtained
from their website, internal materials and consultations with the managers
of the companies. On the example of two different, competing companies
is a task highlight methods that have the highest benefit for the company.
Still,it is a totally different society with a different product and customer structure, certain principles work for both companies as well. Tools that is profitable for both companies, they can serve as an inspiration to others who do not know these methods or using
them are still hesitating. In chapter Results and discussion summarizes the most important findings about marketing management of both companies, is listed by the main character, and the most important findings for each marketing mix. Both companies agree
that, of all the tools for them is the most effective online marketing that despite
the relatively high costs, most companies brings new customers. Also, there are some recommendations for both companies, which would, if implemented, should
point to the still unused opportunities and bring them new customers.
Keywords:
cílový trh; firma; marketingová strategie; marketingové řízení; marketingový mix; zákazník