Original title:
Využití blended learningu s prvky gamifikace na základní škole
Translated title:
Use of blended learning with Gamification elements in elementary school
Authors:
Lešinger, Stanislav ; Benda, Petr (advisor) ; Monika , Monika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na problematiku blended learningu s prvky gamifikace na základní škole. Práce by měla sloužit jako pomůcka pro tvůrce blended learningových, respektive e-learningových kurzů v prostředí LMS Moodle. Práce obsahuje teoretický přehled problematiky blended learningu, motivace ve vzdělávání a gamifikace. Na základě teoretických východisek práce analyzuje prostředí konkrétní základní školy a definuje cílovou skupinu žáků. Následně popisuje výběr, vývoj a design konkrétního produktu, vybraného na základě vytvořeného seznamu dostupných produktů. Závěr práce obsahuje popis implementace produktu a ověření jeho funkčnosti a efektivity na cílové skupině žáků. Výsledkem práce je funkční a ověřený koncept nasazení gamifikace v blended learningovém kurzu na bázi LMS Moodle.The thesis is focused on blended learning with Gamification elements in elementary school. The work should serve as a tool for creators of blended learning, or e-learning courses in the LMS Moodle. Contains a theoretical overview of the problem of blended learning, motivation in education and Gamification. Based on the theoretical foundations of the thesis analyzes the specific environment of elementary school and defines the target group of pupils. It also describes the selection, development and design of a specific product, selected on the basis of the generated list of available products. The conclusion contains a description of the product implementation and verification of its functionality and effectiveness on the target group of students. The result is a functional and proven deployment Gamification concept of blended learning course based on Moodle.
Keywords:
blended learning; e-learning; gamifikace; moodle; vzdělávání; základní škola