Original title:
Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ
Translated title:
Teaching aids for teaching biology and ecology at secondary vocational schools
Authors:
Jakubův, Pavel ; Němejc, Karel (advisor) ; Irena, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] V bakalářské práci s názvem Učební pomůcky pro výuku biologie a ekologie na SOŠ je předložena základní charakteristika a přehled učebních pomůcek vhodných pro výuku biologie a ekologie na středních odborných školách. Praktická část je zaměřena zejména na analýzu četnosti využívání učebních pomůcek v daných předmětech a možnost nákupu nových či obměnu stávajících učebních pomůcek. Vzhledem k finanční náročnosti pořizování učebních pomůcek je zmíněna možnost tvorby vlastních pomůcek z běžně dostupných materiálů. Na trhu je velké množství učebních pomůcek, které jsou mnohdy ovšem velmi předražené a za normálních okolností tedy pro školy nedostupné. Ty se pak musejí spoléhat na jiné finanční zdroje, než je rozpočet školy. Alternativou je výroba učebních pomůcek, která má ovšem i svá úskalí, a to hlavě ochota pedagoga věnovat čas této činnosti.In the thesis titled Teaching aids for teaching biology and ecology at secondary vocational schools is the basic characteristics and overview of teaching materials suitable for teaching biology and ecology in secondary vocational schools. The practical part is focused on analyzing the frequency of the use of teaching aids in their articles and the opportunity to purchase new or replacement of existing teaching aids. Due to the financial demands of procurement of teaching aids mentions the possibility of developing their own tools from commercially available materials. The market is a large number of teaching aids, which are of course very often overpriced and under normal circumstances, therefore, unavailable for schools. You will then have to rely on other resources than the school budget. The alternative is the production of teaching aids, which, however, has its drawbacks and the head teacher's willingness to devote time to this activity.
Keywords:
biologie; ekologie; názornost; učební pomůcky; výuka