Název:
Finanční gramotnost a její aplikace v praxi
Překlad názvu:
Financial literacy and its application in practice
Autoři:
Příbek, Martin ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Ivan, Ivan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce "Finanční gramotnost a její využití v praxi" se věnuje stále aktuální problematice a je zaměřena na středoškolskou mládež. V teoretické části je čtenář seznámen s pojmy vztahujícími se k tématu, jako je finanční gramotnost, výuka finanční gramotnosti na středních školách. Jsou zde charakterizovány nejdůležitější bankovní produkty, především úvěry, představeny nebankovní společnosti, uvedeny následky nesplácení úvěrů apod. V praktické části byla použita metoda dotazníkového šetření, a to na dvou různých školách v rámci jednoho města. Dotazník se zaměřoval na znalosti žáků v oblasti finančního hospodaření. Obory vzdělávání byly u obou škol stejné, lišily se však kategoriemi (H, E). Na základě výsledků vzešlých z dotazníkového šetření byla navržena vlastní doporučení, díky kterým by mohlo dojít ke zkvalitnění výuky finanční gramotnosti na zmíněných školách.The bachelor thesis "Financial Literacy and Its Use in Practice" focuses increasingly topical issues and it is aimed at secondary school students. In theoretical section the reader is familiar with related terms on the topic. Such as financial literacy, financial literacy teaching is characterized by most important banking products in secondary schools. Especially loans, introduced non-banking company, given the consequences of loan defaults etc. In practical section questionnaire was used at two different secondary schools in the same city. The questionnaire focused on knowledge of students in financial management. Fields of education were identical at both schools but differ in their categories (H, E). According to the results of the questionnaire survey was designed their own recommendations that it could lead to improve teaching quality financial literacy at these secondary schools.
Klíčová slova:
Bankovní sektor; Finanční gramotnost; Nebankovní sektor; Úvěry