Original title:
Zavádění ITIL procesů do firmy s důrazem na Incident Management
Translated title:
Implementation of ITIL processes company underlining role of Incident Management
Authors:
Bartoň, Pavel ; Šilerová, Edita (advisor) ; Zdeněk, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2015
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce řeší problematiku řízení IT s důrazem na incident management a jeho zavádění do podniku, který se chce řídit knihovnou nejlepších zkušeností z oboru řízení služeb informačních technologií. Publikaci definuje společný jazyk moderního řízení IT procesů -- Information Technology Infrastructure Library v poslední 3. verzi z roku 2011 (ITIL v3). Dále vymezuje úlohu a roli Incident managementu v podniku a jeho provázanost s ostatními procesy. V praktické části popisuje implementaci procesu do podniku a komparaci rozdílů před a po zavedení knihovny ITIL.Thesis covers IT management with emphasis on incident management and its implementation to company, which desires to apply the best practice of information technology service management. First part of the thesis defines common language of modern management of IT processes -- Information Technology Infrastructure Library in its last 3rd version from 2011 (ITIL v3). Furthermore paper analyzes the function and role of Incident Management within company and its connections to other processes. Second part of the thesis describes practical implementation of the Incident Management and comparison of state before and after ITIL compliant processes.
Keywords:
Incident; IT; ITIL; Management; Proces; Servis; Služba; Životní cyklus