Název:
Význam komunikace pro práci manažera
Překlad názvu:
The importance of manager´s communication
Autoři:
Šimková, Michaela ; Horáková, Jana (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce nesoucí název Význam komunikace pro práci manažera řeší problematiku manažerské komunikace v praxi. Práce analyzuje úroveň efektivní komunikace ve sledované společnosti a komunikační dovednosti vedoucích pracovníků. Práce se skládá ze dvou hlavních částí. V první části rekapituluje již známá teoretická východiska na základě prostudované odborné literatury zabývající se touto oblastí. Jsou zde vymezeny základní pojmy jako management, manažer, manažerské role a funkce, komunikace včetně jejích forem a komunikační dovednosti pro úlohu manažera, které jsou potřebné pro pochopení souvislostí daného tématu. Druhá, praktická, část obsahuje charakteristiku zvolené společnosti včetně jejích interních komunikačních prostředků. Úroveň komunikačních dovedností manažerů je zjištěna prostřednictvím dotazníkových průzkumů, jejichž výsledky jsou přehledně zpracovány, vyhodnoceny a okomentovány v tabulkové nebo grafické podobě. Na základě výsledků jsou vymezeny problémové oblasti a zpracovány návrhy na zlepšení stávající manažerské komunikace vedoucí ke zvýšení její úrovně a spokojenosti všech ve společnosti.The Diploma thesis entitled The importance of manager´s communication to investigate problems in managerial communication. The thesis analyses levels of the effective communication in observed company and communication skills of managers. The work consists of two main parts. The first part summarizes the existing theoretical solutions based on thorough study of specialized literature dealing with this area. The basic concepts discussed are management, manager, managerial roles and functions, communication including its forms and communication skills of manager all of which are necessary to understand the context of the topic. The second, practical, part contains the characteristics of the selected company, including its internal means of communication. The level of communication skills of managers is determined through a questionnaire surveys. The results are summarized processed, analyzed and commented in tabular or graphical form. Based on the results of problematic areas are defined and the proposals are developed to improve the current managerial communications in order to increase its levels and to satisfy everybody in the company.
Klíčová slova:
efektivní komunikace; formy komunikace; management; manažer; manažerské funkce; manažerské role; neverbální komunikace; verbální komunikace; vnitropodniková komunikace; řadoví zaměstnanci