Název:
Firma v konkurenčním prostředí
Překlad názvu:
Company in a competitive environment
Autoři:
Marvanová, Adéla ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Soukup, Alexandr (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá konkrétní firmou působící v konkurenčním prostředí. První část práce pojednává o teorii firmy potřebné ke zpracování praktické části a jsou zde definovány klíčové pojmy. Podrobněji se práce zabývá pojmem podnik, jeho hlavními cíli, členěním a způsobem zakládání. Okrajově je zmíněna volba právní formy podnikání, kritéria každé z nich a také druhy podniků, které lze v České republice zakládat. Dále je věnována pozornost pojmům z oblasti konkurenčního prostředí a konkurenční strategie. V rámci zhodnocení firmy zvažuji dvě analýzy, TEMPLES A SWOT. Praktická část práce je zaměřena na analýzu konkrétního podniku v rámci trhu, ale také v rámci vnějšího i vnitřního prostředí. Jedná se o společnost DMA Praha s. r. o., která na trhu působí již 17 let. Nejprve je stručně představena a popsán její vznik, činnost, strategie řízení, složení a je zařazena do typu tržní struktury. Není opomenuta finanční situace firmy v krátkém a dlouhém období a porovnání v rámci nejužší konkurence. Zajímavým bodem této části práce jsou pobídkové trendy, které ovlivňují interní prostředí společnosti. Důraz je také kladen na analýzu daného konkurenčního prostředí v oblasti nabídky kompenzačních a zdravotnických pomůcek. Nejdůležitější poznatky a závěry jsou uvedeny v přehledných tabulkách popřípadě v grafu v další části. Potřebné poznatky byly použity k sestavení jednotlivých analýz, které posloužili k posouzení výkonnosti a konkurenceschopnosti daného podniku. Závěrem je poskytován komplexní pohled stavu společnosti a návrhy, které by výše zmíněné společnosti mohly být inspirací k jejímu rozvoji.This thesis focuses on a particular company operating in a competitive environment. The first part deals with the theory of the firm needed to process the practical part and the key terminology is defined. The work is concerned with the concept of enterprise, its main objectives, structure and ways of its creation. There are mentioned types of legal form of business and criteria for each of those businesses that are used in the Czech Republic. Attention is paid to concepts in the field of competition and competitive strategy. For the evaluation of the company I consider two types of analyzes: TEMPLES and SWOT. The practical part is focused on the analysis of the particular company on the market in the external and internal environment. The name of the company is DMA Praha s.r.o. It has been in business for 17 years. First is briefly introduced and described its creation, operation, management strategies, structure, and its place on the market. Not forgetting the financial situation of the company in the short and long term and comparisons within the closest competition. Interesting points of this part are incentive trends that affect the internal environment of the company. Emphasis is also placed on the analysis of the competitive environment in regards of compensation and medical aids. The most important findings and conclusions are presented in tables or in a chart in the next section. All findings were used to build particular analyzes that served to assess the performance and competitiveness of the company. Finally, it provided a comprehensive view of the state of the company and suggestions that might be an inspiration for its development.
Klíčová slova:
efektivnost; firma; konkurence; konkurenceschopnost; konkurenční prostředí; konkurenční strategie; marketing; nabídka; trh; zisk