Název:
Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců
Překlad názvu:
Computer literacy and education of homeless people in Kladno
Autoři:
Mikeš, Viktor ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Kateřina, Kateřina (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Počítačová gramotnost a vzdělávání kladenských bezdomovců zjišťuje vzdělávací potřeby v oblasti počítačové gramotnosti kladenských bezdomovců a navrhuje vzdělávací obsah v podobě vzdělávacího modulu v závislosti na zjištěných skutečnostech na základě rozhovorů s cílovou skupinou. Přehled řešené problematiky objasňuje termíny bezdomovec a bezdomovectví, jejich dělení, příčiny, charakteristiky a možnou eliminaci. Dále se zabývá důležitostí vzdělávání a souvisejícími skutečnostmi. V poslední části přehledu řešené problematiky definuje a upřesňuje počítačovou gramotnost v kontextu příbuzných pojmů. Praktická část práce popisuje metodu a postup, který vedl ke zjištění potřebných dat za účelem vytvoření vzdělávacího obsahu. Data jsou následně vyhodnocena a na jejich základě je navržen vzdělávací obsah v podobě příkladu vzdělávacího modulu.
The bachelor´s thesis Computer literacy and education of homeless people in Kladno determines educational needs in the sphere of computer literacy of homeless people in Kladno and proposes educational content in the form of a training module, according to the collected facts and data, based on interviews with individuals of the target group. The issue overview explains terms homeless and homelessness, their classification, reasons, characteristics and possible elimination. It also deals with the importance of education and related facts. The last part of the review is dedicated to clarification of the concept computer literacy in the context of corresponding terms and definitions. The practical part of the thesis describes the method and procedure, which led to a determination of important data in order to create educational content. The detected information is consequently evaluated and on its basis is created the educational content in the form of the training module example.
Klíčová slova:
bezdomovci; počítačová gramotnost; vzdělávání