Název:
Elektronické nakupování v podmínkách ČR
Překlad názvu:
Electronic shopping requirements in the Czech Republic
Autoři:
Nguyen, Huu Hoa ; Šálková, Daniela (vedoucí práce) ; Navrátilová, Miroslava (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se skládá ze 2 hlavních částí. V teoretické části je popsána problematika elektronického podnikání včetně elektronického obchodování. Detailně je zde rozebráno téma internetové obchodování a internetové nakupování včetně historie a vzniku jak samotného internetu, tak i internetové obchodování. Dále je popsána evropská a česká právní úprava elektronického obchodu a ochrana online zákazníků. V teoretické části jsou okomentována data o současné situaci internetového obchodování v ČR včetně nynějších trendů. Praktická část podává informace o migraci občanů Vietnamu na území ČR. Interpretace jejich postojů k internetovému nakupování včetně výsledků analýzy dotazníkového šetření a komentářů k výsledkům. V závěru byla navržena řešení ke zlepšení situace internetového nakupování vietnamskou komunitou v ČR.
The bachelor thesis consists of two main parts. The theoretical part is describing the issue of ebusiness including ecommerce. Topics such as ebusiness and online shopping are thoroughly discussed here in detail, including history and the beginning of not only the internet in itself, but ebusiness as well. Described here are the European and Czech legislations of ecommerce and online customers legal protection. The theoretical part are informations about the current situation of ecommerce in the Czech Republic including the trends nowadays. The practical part provides information about the migration of Vietnamese citizens to the Czech Republic. Interpretation of their attitude to online shopping and the analysis results of questionnaire survey and comments to results. In conclusion, solutions were proposed to improve the situation of online shopping by Vietnamese community in the Czech Republic.
Klíčová slova:
ebusiness; eshop; internet; nakupování; Vietnamci v ČR; zákazník