Original title:
Analýza konkurence u vybrané firmy v oblasti vzdělávání zaměstnanců
Translated title:
Analysis of Competitors in Selected company in the field of Staff Training
Authors:
Motlová, Simona ; Bartoška, Jan (advisor) ; Martina, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je analyzovat a porovnat vybranou vzdělávací společnost s jejími konkurenty na trhu vzdělávání zaměstnanců v České Republice. Teoretický základ pro to tvoří literární rešerše rozdělená do tří hlavních témat. Prvním teoretickým východiskem je vzdělávání dospělých, druhým je konkurenčního prostředí a teorie analýzy trhu. Posledním teoretickým východiskem jsou matematické modely vícekriteriální analýza variant užité v praktické části práce.
Praktická část obsahuje zásadní informace o vybrané společnosti a jejích konkurentech, tvorbu a užití vlastní metodiky pro porovnání společností mezi sebou. Při tvorbě metodiky proběhla identifikace a výklad kritérií za užití Saatyho metody párového porovnání. Závěrem je porovnání společností dle jednotlivých kritérií, díky čemuž vznikla tabulka určující pořadí konkurentů od nejúspěšnějšího po nejslabšího. Diskuse nad výsledky práce poskytuje možné pohledy na získané údaje o konkurenceschopnosti společností.The aim of this bachelor's thesis is to analyze and compare selected training company with its competitors on the market for adult education in the Czech Republic. The theoretical basis consists of a literature research which is divided into three main themes. The first theme is the theoretical base of adult education, the second theme is the theory of competitive environment and market analysis. The last theoretical base are mathematical models of multicriteria evaluation of alternatives used in the practical part.
The practical part contains of fundamental information about chosen company and its competitors and creation and usage of unique methodology for companies comparison. Criterions were identified and interpreted by using Saaty's pairwise comparison method. Then there is a comparison of companies according to each individual criterion. This research lead to inception of a table with companies ordered from the best to the least successful. The results are discussed in the end. It includes various points of view on extracted information about competitiveness of companies.
Keywords:
analýza konkurebce; Metoda AHP; porovnání konkurence; Saatyho metoda párového porovnání; trh vzdělávání