Original title:
Vývoj 3D aplikace s využitím Unity
Translated title:
Using Unity for 3D application development
Authors:
Roček, Jan ; Brožek, Jiří (advisor) ; Junek, Pavel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Česká zemědělská univerzita v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá vývojem 3D aplikace pomocí multiplatformního enginu Unity 3D v jazyce C# pro operační systém Windows. Teoretická část popisuje historický náhled do vývoje 3D aplikací a zvažuje možnosti moderních vývojových prostředků. Jsou zde probrány klady a zápory dostupných 3D enginů. Praktická část se zabývá samotným vývojem 3D aplikace, kde je podrobně popsán průběh vývoje se závěrečným zhodnocením. Výsledkem je funkční 3D hra pro dva hráče z izometrického pohledu.This bachelor thesis deals with the development of 3D applications using the Unity 3D multiplatform engine in C# scripting language for the Windows operating system. The theoretical part describes the historical insight into the development of 3D applications and considers the possibilities of modern development tools. There are discussed the pros and cons of available 3D engines. The practical part deals with the development of 3D applications which described in detail the course of development with a final evaluation. The result is a functional 3D game for two players from the isometric view.
Keywords:
3D; aplikace; C#; engine; Polygon; Unity; Visual Studio