Název:
Problém negramotnosti ve světě
Překlad názvu:
Problem of Illiteracy in the World
Autoři:
Mareš, David ; Kuna, Zbyněk (vedoucí práce) ; Rysová, Hana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce na téma problém negramotnosti ve světě je rozdělena do čtyř hlavních částí. Literární rešerše, význam vzdělání v současném světě, negramotnost ve světě a poslední část je o faktorech, které ovlivňují negramotnost a možných řešení.
Literární rešerše se zabývá analýzou dostupných studijních materiálů. Druhá část popisuje význam vzdělání v současném světě, u kterého je zároveň kladen důraz na index lidského rozvoje. Index lidského rozvoje je uveden u vybraných rozvojových
a ekonomicky vyspělých zemí, mezi kterýma je provedena komparace. Třetí část analyzuje negramotnost rozvojových zemí pomocí kritéria využívaným Světovou bankou. Následně rozděluje svět na jednotlivé regiony a u jednotlivých zemí provádí komparaci. Čtvrtá část popisuje jednotlivé faktory, které ovlivňují negramotnost a následně uvádí možná řešení této problematiky.
The bachelor thesis Problem of Illiteracy in the World is divided into four main parts. The literature search, the importance of education in today's world, illiteracy
in the world and the last part is about the factors that influence illiteracy and possible solutions.
The literature search is focused on the analysis of available study materials. The second part describes the importance of education in today's world, where there is also an emphasis on the human development index. The human development index is shown
in selected developing and economically developed countries, among which
the comparison is done. The third part analyzes illiteracy in developing countries by using
the criteria used by the World Bank. Subsequently this divides the world into different regions and each selected country provides comparison. The fourth section describes the various factors affecting literacy and then identifies possible solutions for this issue
Klíčová slova:
gramotnost; OSN; regiony; rozvoj; rozvojové země; UNESCO; vzdělání; škola